web 2.0

Wednesday, February 9, 2011

Redoks

Reaksi Redoks

Reaksi redoks terjadi apabila kekotoran yang terdapat pada kulit, gejala ini berlaku terutamanya pada pesakit yang jarang mandi. Kulit yang mengandungi kotoran arang dan sulfur yang secara semulajadi terdapat pada di lapisan kulit. Pada kebiasaanya kekotoran seperti itu juga boleh dijumpai pada najis kelawar. Peranan rawatan bio-quantum HDA dengan adanya campuran kapur menjadikan pesakit yang mendapatkan rawatan bio-quantum HDA memperolehi kristal KNO3 yang berbentuk seperti jarum dalam tab mandian semasa rawatan berlangsung.

Hasil reaksi tidak memeranjatkan jika terjadi suatu bunyi letupan kecil yang menandakan telah berlakunya proses transfer elektron dari satu atom ke satu atom yang lain. Maka reaksi itu di sebut Reaksi Redoks – oksidasi atom atau singkatannya Redoks. Teori perpindahan elekton teroksidasi boleh dilihat dalam contoh lain seperti menimbulnya karat dengan tar basah atau korosir oksigen sendiri tidak perlu terlibat. Oksigen bererti transfer eletron ke atom manapun. Keadaan oksidasi suatu unsur dalam rawatan bio-quantum HDA yang lebih murni adalah NO2. 

Diantara berbagai peristiwa dan pengalaman menakjubkan semasa terapi rendaman teraputik bio-quantum HDA:

Penyakit bertukar bentuk melalui kesan pembongkaran terapi ini :
q  Pemeluapan.
q  Gas lengai dan karbon dioksida.
q  Air berubah warna.
q  Berlaku letupan yang kuat.
q  Reaksi yang spontan dan aneh oleh pesakit seperti ketar, menjerit.
q  Air berbuih.
q  Air bertukar menjadi cepat jernih.
q  Air rendaman menjadi hanyir / busuk.
q  Air rendaman menjadi keruh / berkeladak / hitam.
q  Ais menjadi cair terlalu cepat.
q  Ais tidak cair dalam jangka masa yang begitu lama.
q  Badan terasa ringan seperti terapung.
q  Keluar bau hanyir di kulit.
q  Terasa hendak buang air kecil dan air besar kerana intraksi otak memberi isyarat pembuangan begitu cepat berlaku.
q  Muntah dan sendawa
q  Nafas berbau.
q  Air menjadi panas luar biasa / haba / berbahang.
q  Keluar wasap dari tubuh dan banyak lagi.

Segala reaksi ini adalah tindak balas interaksi kimia dan unsur-unsur atom semula jadi di dalam tubuh telah menjalankan fungsi dan aktiviti secara semulajadi. Dan reaksi ini adalah tanda positif cara bagaimana tubuh mengeluarkan keracunan secara neutral.  Pengalaman ini sebagai reaksi sementara dan keadaan ini akan reda seperti biasa.  Pesakit tidak perlu merasa bimbang sebaliknya harus bersyukur kerana sel-sel tubuh kembali menjadi aktif.

Sekiranya reaksi di atas tidak dialami oleh pesakit yang menghadapi penyakit di tahap kronik akan lambat mengalami perubahan tenaga ke arah penyembuhan. Manakala bagi sebarang reaksi ini tidak akan dialami oleh mereka yang tidak mempunyai masalah kesihatan dan bebas daripada sebarang keracunan.